vrijdag 4 februari 2011

Waarom een blog?

Letters en woorden,
hebben ze zin? in wat?
vroeg de Kaligraaf.




Dat vroeg ik me af. En daarom stond hier eerst een tijdje een lege template. Ik was er niet helemaal uit:

"Waarom nog een blog op de onmetelijke blogboom enten?"

"Wie zit daar op te wachten?"

"Niemand!"

Zo gaat dat in mijn hoofd. Ik heb het dikwijls aan de stok met mezelf. In een stream of consciousness zoals ze dat noemen. Mijn favoriete schrijfstijl maar zeker niet de meest gesmaakte. En eenvoudig is het ook al niet. Je moet namelijk ervoor zorgen dat het nog leesbaar blijft voor de lezers. En boeiend en flitsend. Want we leven in een zapcultuur. Je mag dus niet te lang uitwijden over dingen en je mag ook niet teveel introspectie doen.

Maar ik hoorde een tijdje geleden iemand praten over een heel interessant project: "Elke dag iets creatief doen!" Hij noemde het titanenwerk maar het verandert je leven, zo zei hij. Hij zette het prompt op zijn facebook-profiel en ik klikte meteen de 'vind ik leuk' aan.

Daarna bedacht ik; "Tiens, ik doe elke dag iets creatief."
Maar dacht dan: "Is dat wel zo? Doe ik elke dag iets creatief? Is het echt elke dag? Of denk ik dat alleen maar? Zou ik het niet moeten catalogiseren? Heeft iemand er iets aan? Doe ik er iets mee?"

En op al die vragen bleek die blog dan uiteindelijk weer het antwoord te zijn.

En dat is de reden!

Liefs,

jv

1 opmerking: