woensdag 9 februari 2011

Zee gemis


Meeuwen en branding
brullen de winter weg en
de zee bloeit lente.















Zo heel af en toe, ondanks dat ik hier in Villa Liervinck heel gelukkig ben, steekt het wel eens dat de zee zo ver af ligt. Allerlei klimaatprofeten voorspellen dat dat niet meer lang zal duren, maar ondertussen mis ik de zee soms wel eens.
Het geluid van de branding en de meeuwen. De zilte wind. Het zand.

Mijn oudste dochtertje troost me door de radio in de keuken op een kanaal te zetten waar je de hele dag de zee hoort ruisen. (zonder reclame ertussen door!)
En omdat ik twee films moet bekijken voor een schrijfproject neem ik mijn jongste op schoot (die gedurig mijn zwart mohair truitje als snotdoek gebruikt) én mijn breipennen (doe het mij maar eens na!) om mitaines te breien.

Vandaag ontsproot "zeedroom" uit mijn pennen. (brei-!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten