dinsdag 8 februari 2011

De Kunst van Zoet zijn

Zoete kleuren in
de border van mijn leven,
geliefd zomerkind.



Het is sommige mensen gewoon gegeven om zoet te zijn. Ze moeten er niet eens moeite voor doen. En bovendien is het een hartelijke zoetheid, geen plakkerige.
Mijn dochtertje van zes is zo zoet. Ze knutselt en naait en zit vaak te haken of te breien en het zijn altijd cadeautjes. Zo maakte ze voor nichtje Elle mitaines. Hele snoezige in créme met roze pomponnetjes, jammergenoeg heb ik er geen foto van. Maar ze had er heel lang aan gebreid en nu had ze wat spijt dat ze er zelf geen had. Dus heb ik deze avond, ik wou een documentaire zien, dus het was hét moment, mijn breipennen erbij genomen en wol en haar een paar nieuwe gemaakt. Mitaines zo zoet als een snoepwinkeltje of moet ik zeggen zo zoet als mijn dochtertje van zes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten