zaterdag 10 december 2011

Feestbuffet à la Franciscus

En nu begint het echt koud te worden...




Ik merk dat mijn eenden de voorkeur geven aan vet voer nu en dat Pi waarschijnlijk toch een woerd is, niet dat dat rechtstreeks iets met de kou te maken heeft maar hij krijgt nu zijn eerste winterkleed en ik merk daar toch een mannelijk trekje in. (De krul in de staart). Zijn juveniel kleed was karamel, een beetje donkerder dan zijn forelkleurige mama. Zijn winterkleed is vlammend van lichtbruin aan de staart naar donkerbruin aan de kop onderstreept door een witte halsband. Ik moet dus dringend een oudere woerd voor de moeder hebben en een jonger eendje voor Pi. Voor de rest hebben ze alles wat ze nodig hebben om de koude winter door te komen.

Maar wat met de wilde vogels? Vorig jaar hebben we een kerstboom vol met vetbollen voor vogels gehangen. Dit jaar een ander feestelijk idee om de vogels in de tuin calorie-bommen aan te bieden. Een feestbuffet. Er is gebak en taartjes en allerlei andere baksels. Een hele tafel vol.
Het enige nadeel is dat iedereen die er op kijkt verschrikkelijk honger krijgt, zin in zoetigheid en zo. Het is een beetje een zaak van “de maag wil ook wat”. Benieuwd wat de impact zal zijn op mijn heupen, om maar één iemand te viseren die er last van zou kunnen hebben…

3 opmerkingen:

  1. Jemig wat tof! (Niet die mogelijke impact op je heupen hoor, ik kijk naar de kunstwerken!) Wat zullen de vogeltjes smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Maaike voor je reactie!
    Heel simpel om te maken en inderdaad snel resultaat en bovendien fijn voor de vogels in de tuin.
    Gewoon vet smelten met een zak zaadmengeling voor wilde vogels en in taartvormen gieten.
    En nu moet het me nog lukken de vogeltjes te fotograferen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Wat een leuk idee. En inderdaad, een toffe workshop voor in De Perreparel.
    Groetjes,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen