dinsdag 15 november 2011

Prettige Evacuatie Dag!

Net op de dag van de Dynastie heeft de vorst onze tuin ingepalmd
en laat palmen nu net niet vorstbestendig zijn.
Dus vandaag is de grote Evacuatie gepland voor alles wat geplant is.


Tijdens het binnenhalen deze ochtend heb ik de twee laatste bloeiende dahlia's (15 november!) in flessen gezet.
      
Een in de woonkamer op mijn werktafel:

















en één in de badkamer omdat ik hou van bloemen in de badkamer.
 

't Is een beetje luxe, een bad nemen met de geur van (echte) bloemen. Alhoewel een dahlia misschien niet de beste keus is daarvoor.

En dan nu het Evacuatieplan:

De dahlia-knollen overwinteren in de schuur
want is het niet daar waar boerendochters zich plegen te bevinden, (goed of slecht 'geneukt')?

de palmen en papyrussen in de bibliotheek,  (tja waar anders?)

de waterhyacinten en de varens in de badkamer (want ze houden wel van een vochtig klimaat.)

De orchideeën in de woonkamer alsook de kalanchoe en de hardroze en perzikkleurige bloeiende Schlumbergera, want ik heb graag bloemen om me heen. (tiens!)

De tuinkruiden in de keuken. (handig)

en de monsterlijk grote crasulla ovata, daar heb ik nog ongeveer nog zes uren voor om te bedenken hoe ik die binnen kan krijgen zonder hernia en vooral waar ik die kan laten overwinteren want hij heeft ondertussen de omvang van een leunstoel gekregen op zijn zonovergoten plekje in de tuin.

En nu ik mijn Dahlia-stukje herlees, bemerk ik dat ik nooit de beloofde foto's heb geplaatst van hoe ze bloeiden deze zomer. Vandaar hierbij:

{zoals beloofd op de verpakking; de bloem kan een kinderhoofd groot worden}


Prettige Evacuatie Dag!

4 opmerkingen:

  1. Er was een tijd dat "Evacuatiedag" half september viel.
    Maar bedankt om me eraan te herinneren, ik heb hier ook een paar mamoeten binnen te halen...

    Jeremy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi wijsdenkende grappige taalvirtuoos! Dank je wel voor je opbeurende berichtje. Ik probeer het liefst vrolijke en grappige voorvalletjes te beschrijven maar soms lukt me dat niet en gebruik ik mijn blog om mijn frustraties van me af te tikken. Wat vaak ook nog helpt!
    Wat een prachtige dahlia's heb je, laat ze hier niet zien dan wordt mijn vriend accuut jaloers! Ik zal hem toch eens blij maken en ook van die knollen kopen :-)
    Fijne avond, lieve groet Maaike
    P.S. Ik kreeg in mijn schooltijd meestal een 9 voor mijn opstellen. Geen 10 vanwege het feit dat ik werkelijk overal de d's en t's fout had....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Maaike voor die mooie complimenten.
    Ik lees graag je blog (frustraties of niet)
    Lieve groet terug!
    Bovendien is 'wordt' met 'ik' een fout die toegeschreven wordt aan mensen die veel lezen. Het heeft te maken met de gewenning aan een woordbeeld en 'wordt' komt vaker voor dan 'word' dus je komt er heel positief uit. Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé, ik kan alleen anoniem reageren op mijn eigen blog.

    BeantwoordenVerwijderen