vrijdag 11 november 2011

De elfigste dag van allemaal

Deze elfigste
dag besluit ik te gaan voor
de transparantie

{Ik vroeg me af hoe ik het najaarslicht kon vangen}


Dag elf
van maand elf
van jaar elf
en het is nu elf uur
elfiger kun je me niet krijgen...

{de elfenlamp uit Barcelona}

Tijd om een stempel te zetten op deze dag.
Het is een beetje een toverachtige dag.
Iedereen is thuis.
We kunnen buiten eten want de zon schijnt en het is zelfs warm deze elfde november.
Er bloeien bloemen, zelfs bloemen die strikt logisch gezien niet kunnen bloeien, zoals de maanden geleden gedroogde artisjok waarvan het hart opeens heel fel lila bloeit.

{de gedroogde artisjok die miraculeus bloeit nu}

Door al dat elfigs en het bijzonder mooie herfstlicht heb ik zin in transparantie.
Premisse:
- glaspasta in potjes en zwart pekachtig spul om de glaspasta in te perken.  
- batikpijpjes om het pekspul in te smelten en gietbaar te maken
- plexiglas spul

Vraag:
- kan een plexiglas fotohouder mooi zijn?
Extra uitdaging:
- het licht vangen
Het resultaat:
{de zes linkse zijn plexiglas de twee rechtse zijn echt geslepen glas die ik vroeger al eens bewerkte}

4 opmerkingen:

  1. Dat vind ik prachtig! Die afgrijselijke plexi kadertjes van de jaren 80/90 zien er opeens heel artistiek uit. Je toverde weer eens. Met kleur en met licht.
    Dat is niet meer gewoon creatief zijn. Dat is echt artistiek.

    Juvat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Ik snuister graag eens rond in Villa Liervinck.
    Altijd is er kleur en iets moois te zien.
    De zon schijnt er altijd en de tekstjes zijn zoveel mooier dan een doorsnee blog-input.
    Ik mis de handleidingen voor het moois dat je maakt maar je teksten maken zoveel goed. Niet omdat ze uitleg geven maar omdat ze me elke keer een beetje wijzer maken.

    Herlinde Noteboom

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voila Lancering gelukt! Ik veronderstel dat het nu niet meer lang zal duren of de vensters van Villa Liervinck worden ook met glaspasta bewerkt. Ik kan me het kleurenspel op die zelfgeverfde meubels al inbeelden. Wat houd je nog tegen? En wat die artisjok betreft... waarom verwondert me dat niet?

    Billy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooooooooooooooooooooooooh. Hoeveel vraag je voor zo'n kadertje? Ik heb een klein raampje waarvoor dat prachtig zou staan met het tegenlicht van buiten.

    Stine

    BeantwoordenVerwijderen