donderdag 28 april 2011

Regen!

Recht uit de hemel
valt langverwachte regen
op de droge tuin




E*i*n*d*ë*l*i*j*k...

Ik had zin om in mijn blootje de tuin in te dansen en te zingen en dansen voor de weergoden. Na weken valt er eindelijk weer hemelwater op het gras, de bomen, de tomaten, de sla, de dille, de peterselie, de radijsjes, de goudbloemen, de rododendrons, de afrikaantjes, de dahlia's, de zonnebloemen...
De hele tuin slaakt een zucht van verlichting. Ik hoor het tot binnen. Hier ook worden zuchten geslaakt... eindelijk zal het weer eens lukken om wat huishoudelijk werk aan de kant te krijgen. Nu het tuinieren moet wijken door de regen... Er wacht was en plooi en strijk en rommelige kamers en papier en karton dat gesorteerd moet worden, rommeldozen die moeten geleegd worden, mugge-horren die moeten in elkaar gezet worden, een diepvries die moet ontdooid worden en verstelwerk, administratie en reparaties.

Maar nu het toch regent... is het niet het ideale moment om die reuzevaren die zich ontrolt in mijn moestuin nu eindelijk naar het bosje te verplanten? En is dit niet het ideale moment om de vijverrand af te werken en de tagetes die nog in losse potjes staan te verplanten?

Eindresultaat, de tuin ligt er alweer een stukje beter bij. Ik heb genoten van een weldadig stortbad met klei-behandeling (simultaan met sportieve inspanningen erbovenop) en de hoop was is nog een beetje hoger geworden.

Tuinieren is zo verslavend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten