zaterdag 28 april 2012

goudvissenvaas

Competitief ben ik niet. Toch niet op de olympische manier. Maar ik vind uitdagingen wel fijn. Al van jongs af hou ik ervan om in het verstotene toch het mooie te vinden.
Soms wordt de uitdaging in mijn schoot geworpen in de vorm van cadeautjes met een mankement of een miskoop. Maar eigenlijk ben ik daar altijd een beetje blij mee. Zoals een vrouw die ik kende in Brugge die altijd stiekem een beetje blij was als er weer een raampje kapot ging in haar huis. Ze maakte namelijk glas-in-loodraampjes en dan had ze weer een excuus om het licht kleuriger te maken in haar huis.

Er is hier een tijdje geleden een nogal primitief glazen vaasje in huis gekomen met een oneffen bodem. Het stond behoorlijk scheef en het was niet stabiel maar ik hou wel van dik, primitief glas.

Tijd om te experimenteren met polymeerklei en glas in de oven en zien hoe die op elkaar reageren. Oorspronkelijk wou ik alleen maar een effen bodem maken maar het materiaal reageerde zo fijn op elkaar dat het uiteindelijk een volledige bewerking geworden is.



1 opmerking:

  1. Je moet niet op een blog staan met die vaas maar in een gallerij.

    Nog!

    BeantwoordenVerwijderen