donderdag 24 maart 2011

Waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan?

Mijn hennetje Josephine is hoogbegaafd. Daar ben ik zeker van. Ze herkent me, ze snapt dat ik eten bij heb en dat ze het niet krijgt voordat ik bij de voederplek kom. Ze weet dat ik haar eieren neem en niet die van eend Mathilde omdat zij moet broeden. Daarom legt hennetje Josphine in het nest van eend Mathilde en stopt ze haar ei diep onder het stro omdat ik ze niet zou vinden. Zielig eigenlijk zo hoogbegaafd zijn...

Maar mijn loopeenden, Filip en Mathilde die zijn niet zo slim. En dat is soms nog zieliger... Vandaag heb ik hun schelp-badje, uitgewassen en hervuld. Omdat ik grote werken aan het uitvoeren ben in het hoenderpark en nog wat snoeiwerk had, heb ik er meteen ook een afsluiting aan de noordkant bij gemaakt om het badderen wat beschutter te maken.


Maar Filip vond/herkende de waterschaal niet meer.





















Dan maar ergens anders water zoeken...
en toen hij hem eindelijk vond, begreep hij niet hoe hij bij het water moest geraken.





















Je zag hem denken; "Waarom maakt mijn mens het mij altijd zo moeilijk?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten