zondag 22 april 2012

Te doen - lijstjes

Het is april en voor de invoering van de Gregoriaanse kalender was dit de eerste maand van het jaar. Veel logischer dan januari want in april komt alles tot leven.
Omdat ik heel sterk met de seizoenen leef door de huis-, tuin- en keukenbezigheden die negentig procent van mijn activiteiten beslaan, voel ik dat zelf heel sterk.

En even hard als ik niet geloof in januari-voornemens, zo geloof ik wel in april-voornemens. En net zoals elk jaar heb ik mijn mentale 'te doen'-lijst die begint te botten vanaf het begin van deze maand op papier gezet om het lijstje wat meer visueel te maken voor mezelf en huisgenoten.
Omdat balpenletters op een cursusblad al vervelen voor je aan de taken in kwestie begonnen bent, combineer ik dit met een ander zeer noodzakelijk werkje: met de kindjes aan de knutseltafel tekenen en kleuren. Ze vinden mijn ‘tekening’ maar sec, ook al zet ik er voor hun plezier en vrolijkheid wat bloemetjes bij of andere lente-geïnspireerde figuurtjes; bijen, regenbogen, honingraten en andere hippiëske frulletjes. Ondertussen begint een eerste etappe van de lenteschoonmaak: alle stiften die het niet meer doen: evacueren.

En nu mijn lijstje (verre van af maar goed begonnen en met nog veel schrijfplek) aan de keukendeur hangt, mag die van vorig jaar weg.

'Weg' is bij mij nogal relatief want die gaat gewoon heel dunnetjes opgerold en met een elastiekje rond in een tekeningen-koker met voorbije ‘te doen’-lijstjes.(Veels te veel mooie herinneringen.)





































"Te Doen 2011"




































"Te Doen 2012"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten